Tips

1. Lanceer een  wedstrijd voor de beste verkoper(s)

Een wedstrijdelement kan een extra stimulans zijn voor uw verkopers! Een wedstrijdelement kan op verschillende manieren gekoppeld worden aan de actie. Denk bijvoorbeeld aan een ‘beloning’ voor de meest creatieve verkoopactie of voor de beste verkoper, enzovoort. Bedenk een actie die het beste past bij uw school, vereniging of andere goede doel.

2. Laat uw leden zelf een bestelbon of flyer ontwerpen

Door zelf het reclamemateriaal te ontwerpen raken de leden al vroegtijdig bij de koekactie betrokken. Dit zal de leden extra motiveren om aan de koekactie deel te nemen.

3. Laat duidelijk blijken wat het doel van de actie is:

Mensen zijn sneller bereid iets te geven aan scholen of verenigingen die duidelijk aangeven waarvoor geld wordt ingezameld. Zo weten ze waar hun geld terecht komt.

Bijv.            

-       instrumenten

-       jeugd

-       spelmateriaal

-       meubilair

-       nieuwe kleding     

-       verbouwing

-       Bouw weeshuis

 

Bij de organisatie van een koekactie voor "het goede doel" krijgen mensen inzicht op welke manier hun geld wordt besteed.

4. Houd rekenening met de tijd van de koekactie

Denk goed na over het tijdstip van de actie. Welke producten passen daar het beste bij? Ons assortiment biedt u verschillende mogelijkheden. Zo kunt u rond koninginnedag oranjekoeken verkopen of rond de kerst een amandelstaaf of rond Pasen gele oranjekoekstukjes. Daarnaast zijn er vele producten die u het gehele jaar goed kunt verkopen.

5. Geef ze de keuze

U wilt natuurlijk zoveel mogelijk koeken verkopen. Geef de kopers daarom de keuze uit bijvoorbeeld 2 soorten koeken. U zult zien dat dit veel beter verkoopt.